انواع فر از نظر مصرف انرژی و مزایای آنها

فر وسیله‌ای در آشپز‌خانه است که برای پختن و گرم کردن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه امروزه بیشتر مردم برای پخت و گرم کردن غذا از فر استفاده می‌کنند، تولید‌کنندگان فر، انواع مختلفی از فر‌ها را به لحاظ جنس، شکل ظاهری، سایز و نحوه عملکرد و انرژی مصرفی تولید کرده‌اند. فر‌ها از نظر انرژی مصرفی به سه دسته تقسیم فر گازی، فر برقی، فر گازی_برقی تقسیم می‌شوند. در این مقاله به بررسی این سه دسته از فر‌ها می‌پردازیم. اگر قصد خرید فر را دارید حتما با وبلاگ گروه تجاری رفایی در این مقاله همراه باشید.



فر گازی چیست؟

به فر‌هایی که برای گرم کردن و پخت غذا در آن از گاز‌ شهری استفاده می‌شود، فر گازی می‌گویند. فر‌ گازی به دلیل پخت سریع غذا و مقرون به صرفه بودن،‌ مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است‌.

کاربرد فر گازی:

از فر گازی برای پخت غذا‌هایی که نیاز به کمی رطوبت دارند استفاده می‌شود. معمولا غذاهایی مانند کباب، مرغ شکم‌پر و پیتزا برای پخته شدن نیاز به رطوبت دارند که فر‌های گازی این امکان را فراهم می‌کنند. با این حال فر‌های گازی برای پخت غذاهایی که مانند شیرینی و کیک که برای پخت نیاز به محیطی خشک دارند، مناسب نیستند. کسانی که قصد پخت غذا در مدت کوتاهی را دارند، می‌توانند از فر‌های گازی برای پخت استفاده کنند زیرا این فر‌ها به سرعت گرم می‌شوند.

مزایای استفاده از فر گازی:

  • فر گازی در مقایسه با انواع دیگر فرها، از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.
  • سرعت پخت یا گرم کردن غذا در فر‌های گازی بالا‌تر از فری‌های برقی است.
  • در صورتی که به درستی از فر گازی استفاده شود، نیازی به پرداخت هزینه بابت نگهداری و تعمیر ندارد.
  • بر خلاف فر برقی، این دسته از فر‌ها برای روشن شدن نیاز به برق ندارند و حتی در زمان قطعی برق‌ هم به پخت غذا ادامه می‌دهند.

انواع فر از نظر انرژی مصرفی

فر برقی چیست؟

به فری که برای پختن و گرم کردن مواد غذایی از المنت‌های حرارتی که در قسمت بالا و پایین فر تعبیه شده هستند استفاده می‌کند، فری برقی می‌گویند. فر برقی برای روشن شدن نیاز به برقی شهری دارد و در صورت قطع برق، پخت غذا انجام نمی‌شود.

کاربرد فر برقی:

معمولاً از فر برقی برای غذا‌هایی که برای پخت نیاز به محیط خشک و گرمای زیاد دارند، استفاده می‌شود. فر‌های برقی در مقایسه با فر گازی از درجه حرارت بسیار بالاتری برخوردار هستند و برای پخت غذا‌های ترد بسیار مناسب هستند. معمولا برای پختن غذاهایی مانند شیرینی، نان، مرغ گریل شده و پیتزا از فر برقی استفاده می‌شود.


برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبلاگ گروه تجاری رفایی مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*