مهم ترین مزایا و معایب سینک گرانیتی (راهنمای انتخاب سینک گرانیتی)

سینک‌های گرانیتی عمدتا از هفتاد تا هشتاد درصد گرانیت و بیست تا سی درصد مواد اکرلیک یا رزین ساخته می‌شوند، اما این جمله ساده هزاران پیچیدگی و نکته در دل خود دارد.

مزایا و معایب سینک گرانیتی را به طور کامل توضیح می دهیم تا دوستانی که برای خرید این نوع سینک ظرفشویی دو دل هستند با اطمینان بیشتری تصمیم گیری کنند.

خرید سینک گرانیتی درجه یک - شرکت بازرگانی فونیکس | خرید سینک ظرفشویی گرانیتی

شما روزانه بارها با سینک ظرفشویی در آشپزخانه سر و کار دارید، اما شاید تاکنون به جنسی که از آن ساخته شده فکر نکردید.

شاید بعضی افراد سینک‌های ظرفشویی را فقط با جنس استیل تصور کنند اما باید بدانید که از جنس‌های مختلفی مثل شیشه، استیل، کورین، گرانیت و… ساخته می‌شوند که یکی از بهترین‌ متریال ساخت سینک، گرانیت است.

ده مزیت سینک گرانیتی که احتمالا به آنها توجه نکرده اید

در ابتدا محاسن سینک های گرانیتی را بررسی کرده و بعد معایب سینک های گرانیتی را توضیح می دهیم و در نهایت شما هستید که باید تصمیم بگیرید آیا سینک گرانیتی برای آشپزخانه شما مناسب است یا باید سراغ گزینه های دیگری رفت.

مقاوم همچون گرانیت

همیشه احتمال سقوط ظروف یا وسایل سنگین روی سینک هنگام شستشو وجود دارد، پس باید در نظر داشت که آیا سینک ظرفشویی شما تحمل ضربه‌های محکم را دارد یا نه؟

البته این به شدت ضربه بستگی دارد اما همان‌طور که می‌دانید سینک‌های استیل در برابر ضربه‌های شدید غُر می‌شوند و حتی ممکن است سوراخ شوند، اما به شما اطمینان می‌دهیم که مقاومت نوع گرانیتی در برابر ضربه بسیار بالاتر است و امکان غُر شدن آنها وجود ندارد.

آیا تحمل حرارت بالا را دارد؟

یکی از دغدغه‌هایی که خانم‌های خانه‌دار دارند مقاومت سینک ظرفشویی در برابر حرارت است، تحمل سینک‌های گرانیتی در برابر حرارت بسیار بیشتر از نوع استیل آن است، به گونه‌ای که تا ۵۳۵ درجه فارنهایت(معادل ۲۸۰ درجه سانتیگراد) در برابر گرما مقاومت می‌کنند و به هیچ وجه تغییر رنگ نخواهند داد؛ البته باید در نظر داشت که برای طول عمر بیشتر، بهتر است ظروف خیلی داغ روی آنها قرار ندهیم.

جنگ میان سینک های ظرفشویی
ما یک مقایسه جنجالی بین جنس های مختلف سینک ظرفشویی انجام داده ایم، چشم ها را شستیم و از زاویه ای دیگر نگاه کردیم. حاصل این نگاه متفاوت، دو مقاله جذاب شد که در زیر معرفی می کنیم.

۱– ظاهر سینک کورین بسیار شبیه گرانیتی است؛ به همین دلیل برخی فروشندگان، سینک کورین را به شما پیشنهاد می دهند. گاهی سودجویان از این شباهت سواستفاده می کنند،
۲– با اینکه زمان زیادی از ورود سینک استیل به آشپزخانه ها میگذرد، اما این زمان طولانی باعث از مد افتادن آنها نشد. پایه ثابت دوراهی های انتخاب سینک استیل است.

سینک ظرفشوئی گرانیتی شاین - بازرگانی ملی | ابربازار | ابربازار

ضد خط و خش مثل روز اول

زیبایی ماندگار یکی از فاکتورهایی است که حتما هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به آن دقت کنید.

حتما خراشیدگی سینک استیل خود را در تماس با اجسام نوک‌تیز تجربه کرده‌اید، سینک‌های گرانیتی بسته به میزان تراکمی که در آنها به کار رفته است در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند؛ با این وجود نباید اجسام تیز روی آنها کشید یا آنها را با سیم ظرفشویی تمیز کرد.

در سینک های گرانیتی با کیفیت، موادی استفاده می شود که همچون لایه ای محافظ سرتاسر سینک را پوشش می دهد که مانع از آسیب رسیدن به سینک می شود.

بازی با رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه

وقتی نوبت به طراحی دکوراسیون آشپزخانه می‌رسد استفاده مناسب از رنگ‌های مختلف و چگونگی قرار دادن آنها کنار هم، اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

تنوع رنگ‌های مختلف در سینک‌های گرانیتی به شما در رسیدن به دکوراسیون دلخواهتان کمک بسیاری خواهد کرد.

از محبوب ترین رنگ های سینک گرانیتی، سفید و مشکی هستند که دست شما را در دکوراسیون آشپزخانه باز میگذارد چون با هر رنگی قابلیت ست شدن دارند.

بحث رنگ های سینک گرانیتی نیاز به توضیحات تخصصی و بیشتری دارد. اینکه هر کدام از رنگهای سینک گرانیتی با چه دکوراسیونی جلوه بیشتری دارد؟ کدام رنگ سینک برای آشپزخانه مدرن مناسب است؟ پر فروش ترین رنگ سینک گرانیتی کدام است؟

سلیقه شما چیه؟

جنس خاص این نوع از سینک‌ها به تولیدکننده این اجازه را می‌دهد که هر طور می‌خواهد آنها را طراحی کند و هر جا که بخواهد می‌تواند از خطوط منحنی و قوس‌دار در طرح مورد نظر استفاده کند.

تنوع بسیارِ طرح در این مدل سینک‌ها به شما کمک می‌کند که مناسب با سلیقه خودتان انتخاب کنید و گزینه‌های بیشتری برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه به شما خواهد داد.

ضد لکه، معیار خانوم های حساس

بر خلاف بعضی از سینک‌ها که رد لکه‌های آب روی آنها باقی می‌ماند، گرانیت این خاصیت را دارد که تقریبا ردی روی آن باقی نمی‌ماند و با گذر سال ها کدر نخواهد شد و به درخشندگی روز اول باقی می‌ماند.

سینک گرانیتی G840 برند CM قیمت 💚 خرید اینترنتی سینک گرانیتی CM

این نوع از سینک‌ها همچنین در برابر رسوب املاح مقاوم‌تر از انواع دیگر هستند. احتمال باقی ماندن لکه های آب بر روی رنگ های تیره وجود دارد اما به دلیل وجود لایه محافظ که در بالا به آن اشاره کردیم، تنها با دستمال کشیدن لکه ها از بین می رود و نیاز به هیچ ماده شوینده ای نیست.

سینک ظرفشویی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، سینک ظرفشویی گرانیتی توکار است. سینک های ظرفشویی در ۳ مدل توکار، روکار و زیرکار طراحی و تولید می شوند.

لوکس و چشم نواز

سینک های گرانیتی‌ از متریال خاصی ساخته شده‌اند و ظاهری بسیار شیک و چشم‌نواز دارند و به همین دلیل این نوع سینک ظرفشویی لوکس و گران‌قیمت به نظر میرسند اما در حقیقت قیمت مناسبی دارند و به عنوان یک سینک ظرفشویی گران قیمت شناخته نمی شوند.

بهداشتی تر از همیشه

باید قبول کنیم که بعضی اوقات ظروف کثیف و حاوی باقیمانده غذا، تا ساعتها در سینک ظرفشویی باقی می‌مانند و به راحتی می‌توانند میکروب‌های خطرناک را به مواد غذایی ما منتقل کنند؛ درست به همین علت است که باید به نظافت وسایل آشپزخانه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سینک‌های گرانیتی از مواد آنتی‌باکتریال و ضد میکروبی برخوردار هستند که باعث می‌شود میکروب‌ها و باکتری‌ها در سینک رشد نکنند و از بین بروند.

خرید سینک گرانیتی درجه یک - شرکت بازرگانی فونیکس | خرید سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک های گرانیتی تحت فشار بالا ساخت و تولید می شوند به همین دلیل پس هیچ فضای خالی برای رشد میکروب ها باقی نمی ماند.

البته ناگفته نماند که لایه پوششی و محافظ سطح سینک ظرفشویی گرانیتی خود نیز عاملی برای بهداشتی ماندن سینک ظرفشویی است.

نظافت آسان شد

این نوع از سینک‌ها را می‌توان به آسانی تمیز کرد و این مورد به تنهایی می تواند برتری خود را نسبت به سایر سینک های ظرفشویی نشان دهد.

می‌توانیم از مقداری شوینده و آب و با تکه‌ای ابر آن را تمیز کنیم، البته برای جلوگیری از کدر شدن رنگ آنها بهتر است از مواد شیمیایی زیاد استفاده نشود؛ به این منظور می‌توانیم از آب و سرکه سفید برای نظافت سینک خود استفاده کنیم، به این صورت که به مقدار مساوی سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کرده و از آن برای پاک کردن بهره ببریم.

سینک‌های کامپوزیت گرانیتی چیست ؟

معایب سینک های گرانیتی

به طور طبیعی هر محصول صنعتی هر چند دارای محاسن و مزیت‌های بسیاری باشد دارای معایبی نیز است، در ادامه سعی می‌کنیم که عیب های سینک ظرفشویی گرانیتی را بررسی کنیم تا یک راهنمای کامل برای خرید سینک گرانیتی در اختیار شما قرار داده باشیم.

دنبال نصاب حرفه ای باش

همان‌طورکه گفته شد تقریبا هفتاد درصد این نوع سینک‌ها سنگ است و طبیعتا در مقایسه با سینک های استیل از وزن بالایی برخوردارند، پس باید برای نصب آنها از نصاب‌های حرفه‌ای کمک بگیریم تا در جاگذاری دقت لازم انجام شود؛ به همین دلیل هزینه نصب آنها نسبت به دیگر سینک‌ها بالاتر است.

آیا برای نصب سینک گرانیتی نیاز به نصاب داریم؟ نکات طلایی و مهمی برای نصب سینک گرانیتی باید رعایت شود که اگر آنها را ندانید احتمالا سینک شما با مشکل مواجه خواهد شد.

تفاوت سینک توکار و سینک زیرکار چیست؟ کورین کرومات

حواست رو جمع کن!

جنس سخت سینک‌های گرانیتی باعث می‌شود که موقع افتادن ظرفها آسیبی به آنها نرسد امّا به ظروف شکستنی آسیب خواهد رسید، البته همیشه باید مراقب ظرفهای شکستنی باشیم چرا که روی سینکهای استیل هم احتمال شکستن آنها بالا است و این عیب خاصی برای گرانیت به شمار نمی‌رود.

نصب شیر آب

بعضی از این سینک‌ها جایی برای نصب شیر آب ندارند و برای نصب مجبورید آن را سوراخ کنید که ممکن است باعث شکستن آن شود، پس اگر سینک انتخابی شما جای شیر آب نداشت بهتر است آن را روی کابینت جا دهید.

آیا سینک گرانیتی خوب است؟

گفتنی ها را گفتیم اما آخرین و مهترین نکته برای پاسخ دادن به این سوال اکثر مشتریان است: آیا سینک گرانیتی خوب است؟ تمام معایب و محاسن سینک ظرفشویی گرانیتی که برای شما توضیح دادیم برای سینک گرانیتی با کیفیت و استاندارد است.

به خوبی می دانیم که برای هر کالایی مدل ها و کیفیت های مختلفی وجود دارد، سینک های گرانیتی ساخت کشور های آلمان، ایتالیا و ترکیه در رده کیفی بالایی قرار دارند.

سینک گرانیتی ، مزایا و معایب سینک ظرفشویی گرانیتی - کورین کرومات

نظرات در مورد سینک گرانیتی متفاوت است، اگر سوالی دارید و یا تجربه استفاده از سینک گرانیتی را دارید خوشحال خواهیم شد که در زیر همین پست مطرح کنید تا در آینده تمام کسانی که این مطلب را می خوانند بتوانند استفاده کنند.

گروه تجاری رفایی با عرضه بهترین و باکیفیت ترین محصولات آشپزخانه آماده خدمت رسانی حضوری و غیر حضوری به شما مشتریان ارجمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*