روش جادویی ضدعفونی و تمیز کردن ماشین ظرفشویی

بدون شک ماشین ظرفشویی یکی از مهم‌ترین وسایل آشپزخانه است که با شستن هر روزه‌ی ظرف‌ها، بار سنگینی را از دوش خانم‌های خانه‌دار برداشته است. تمیز کردن ماشین ظرفشویی و رسیدگی به آن یکی از آن کارهایی است که باعث طولانی‌تر شدن عمر مفید این دستگاه می‌شود.

اگر شما هم ماشین ظرفشویی‌تان را دوست دارید و دلتان می‌خواهد تا مدت‌ها برایتان کار کند پس بهتر است هرچه زودتر نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی را یاد بگیرید. البته لازم نیست نگران باشید، جرم گیری ماشین ظرفشویی کار چندان پیچیده‌ای نیست.

با وبلاگ گروه تجاری رفایی همراه باشید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی | بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

چرا تمیز کردن ماشین ظرفشویی مهم است؟

اگرچه کار ماشین ظرفشویی تمیز کردن است اما مطمئناً خودش هم هر چند وقت یک‌بار نیاز به شستشو و تمیزکاری دارد. چون به‌مرور ممکن است در قسمت‌های داخلی دستگاه باکتری و قارچ رشد کند. همچنین بعد از مدتی لوله خروجی جرم می‌گیرد.

از طرف دیگر آلودگی‌های مختلف مثل چربی و زائدات مواد غذایی ممکن است باعث مسدود شدن مسیرهای جریان آب شود و به تدریج از کارایی دستگاه کم کند.

این می‌شود که بعد از مدتی بوی نامطبوعی از ماشین ظرفشویی‌ به مشامتان می‌رسد یا می‌بینید ظرف‌هایتان خیلی تمیز شسته نمی‌شوند. و این یعنی زنگ خطر به صدا درآمده و وقت تمیز کردن ماشین ظرفشویی‌تان رسیده است!

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی چگونه است؟

اگر می‌خواهید به بهترین شکل نحوه شستشوی ماشین ظرفشویی را یاد بگیرید کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گروه تجاری رفایی برای ارائه بهترین راهکار های اداره آشپزخانه تان همراه شماست.

  1. برای شروع کار، آبی را که قرار است با آن ماشین ظرفشویی‌تان را شستشو دهید گرم کنید و به دمای C° ۴۹ برسانید. برای اینکه مطمئن شوید آب به این دما رسیده، نیازی به دماسنج ندارید! انگشتتان را به آب بزنید اگر بیشتر از دو ثانیه نتوانستید حرارت آب را تحمل کنید یعنی آب به دمای مورد نظر رسیده است.
  2. در مرحله‌‌ی دوم تمیز کردن ماشین ظرفشویی باید فیلتر را تمیز کنید. برای این کار ماشین ظرفشویی را از برق بکشید سپس فیلتر را دربیاورید. اگر مدل ظرفشویی‌تان جدید است و به جای فیلتر، در قسمت پایین دستگاه یک استوانه‌ی جداشونده دارد پس استوانه را جدا کنید، با آب و مواد شوینده آن را بشویید و دوباره در جای خود نصب کنید.برای اینکه بدانید ماشین ظرفشویی‌تان فیلتر دارد یا استوانه‌ی جداشونده، بهتر است به دفترچه راهنما نگاهی بیندازید.

۳٫ فضای داخلی ماشین ظرفشویی را با دقت بررسی و قسمت‌های مختلف را با مسواک تمیز کنید، تمیز کردن زیر قفسه‌ها هم را از یاد نبرید، خصوصاً قسمتی که نزدیک به تخلیه‌ی آب است. تمام این قسمت‌ها را با آب و مواد شوینده بشویید. معمولاً توصیه می‌شود برای جرم گیری ماشین ظرفشویی به جای شوینده‌های صنعتی از ترکیبات طبیعی مثل سرکه سفید، آبلیمو، نمک و جوش شیرین استفاده کنید.

۴٫با استفاده از سرکه سفید ذرات رسوب موجود روی بدنه‌ی داخلی و منافذ آب‌پاش را پاک کنید. چون این رسوبات به‌مرور تمام منافذ آب‌پاش‌ها را پُر و فیلتر را مسدود می‌کند. به این ترتیب همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا ظروفتان بعد از شستشو کدر شوند!

۵٫ در نهایت بخش خارجی بدنه را با شیشه پاک‌کن تمیز کنید. البته حواستان باشد که محلول شیشه پاک‌کن را مستقیماً به دستگاه اسپری نکنید چون ممکن است با این کار به سیستم الکتریکی‌اش صدمه بزنید. بعد از آغشته کردن پارچه به محلول، به آرامی در و بدنه ماشین ظرفشویی‌تان را تمیز کنید.

چگونه محفظه داخلی ماشین ظرفشویی را ضدعفونی کنیم؟

سرکه‌ی سفید بهترین ماده‌ی طبیعی برای ضدعفونی کردن و از بین بردن بوی بد فضای داخلی ماشین ظرفشویی است. تنها کاری که شما باید بکنید این است که یک کاسه کوچک را از سرکه سفید پر کنید، آن را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید و بدون استفاده از قرص، نمک یا مایع ظرفشویی آن را روی بالاترین درجه حرارت قرار دهید. دستگاه را روشن کنید تا فضای داخلی دستگاه کاملاً با آب و سرکه شستشو داده شود.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین چگونه است؟

 تمیز کردن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین بسیار ساده است. فقط باید یک تا دو پیمانه جوش شیرین را روی قسمت پایینی دستگاه بریزید، بالاترین دما را انتخاب کنید و اجازه دهید ماشین ظرفشویی‌تان یک دوره‌ی کوتاه کار کند. همین کار ساده باعث تمیزی کامل و از بین رفتن هر بوی بدی در ظرفشویی می‌شود.

چگونه نمک ماشین ظرفشویی را خالی کنیم؟

زیاد پیش می‌آید که افراد بسیاری در هنگام جرم گیری ماشین ظرفشویی می‌پرسند چگونه نمک ماشین ظرفشویی را خالی کنیم؟ خب باید بگوییم اگر برای ماشین ظرفشویی‌تان از نمک مخصوص استفاده می‌کنید نیازی به تخلیه‌ی مخزن وجود ندارد!

چون در حین فعالیت ماشین ظرفشویی نمک موجود در آن به طور کامل تخلیه می‌شود و لازم نیست نگران این موضوع باشید.

تعمیر ماشین ظرفشویی الگانس مدل WQP6/فروشگاه ایمان/تعمیروفروش انواع برد

نکات تکمیلی در مورد تمیز کردن ماشین ظرفشویی

در این قسمت نکات مهمی را که لازم است در مورد نگهداری و همین‌طور نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی بدانید، با شما در میان می‌گذاریم:

  1. همیشه ظرف‌ها را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی پاک کنید تا فیلتر جرم نگیرد.
  2. اگر بدنه‌ی داخلی ماشین ظرفشویی‌تان استیل است، هرگز از مایع سفیدکننده (وایتکس) استفاده نکنید.
  3. هیچ وقت برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی مایع سفیدکننده را با سرکه ترکیب نکنید. چون ترکیب این دو ماده باعث تولید گاز سمی می‌شود.
  4. ۴٫      برای تمیز کردن رسوبات داخلی دستگاه می‌توانید از آب پرتقال‌های آماده استفاده کنید. اسیدسیتریک موجود در آب پرتقال ذرات رسوب را به‌خوبی پاک می‌کند.
  5. اگر بوی سرکه برایتان آزار دهنده است برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی تان می‌توانید از آبلیمو استفاده کنید.
  6. معمولاً توصیه می‌شود هر ۴ تا ۶ هفته یک‌بار ماشین ظرفشویی‌تا را جرم‌گیری و تمیز کنید.
  7. هیچ وقت ماشین ظرفشویی‌تان را بدون فیلتر روشن نکنید.

حرف آخر گروه تجاری رفایی

در این مقاله سعی داشتیم نحوه شستشوی ماشین ظرفشویی را به طور کامل برایتان توضیح بدهیم و به سوال پرتکرار « چگونه نمک ماشین ظرفشویی را خالی کنیم؟ » پاسخ بدهیم. بنابراین اگر مدت‌هاست که ماشین ظرفشویی‌تان تمیز نکرده‌اید با کمک روش و نکاتی که در این مقاله آمده می‌توانید دست به کار شوید و به‌راحتی ماشین ظرفشویی‌تان را بشویید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*