مقایسه سینک گرانیتی با سینک کورین

تمام خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایان در طول روز کم و بیش با سینک آشپزخانه سر و کار دارند. همان‌طور که می‌دانید این سینک‌ها از جنس‌های گوناگونی ساخته شده‌اند و بر اساس نوع نیاز و سلیقه مصرف‌کننده در طرح‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. امروزه از پرطرفدارترین و بهترین انواع سینک‌های ظرفشویی می‌توان مدل گرانیتی و کورین را نام برد.

در این مطلب که موضوع آن مقایسه سینک گرانیتی و کورین است همراه هوگونیک باشید تا مطالبی را مرور کنیم که هر فروشنده ای به شما نخواهد گفت.

مقایسه در مواد تشکیل دهنده سینک گرانیتی با سینک کورین

سینک گرانیتی بخریم یا نه؟ قبل از خرید مزایا و معایبش را بدانید! - ویکی  ساختمون

برای مقایسه این دو مدل سینک ظرفشویی، ابتدا باید با مواد تشکیل دهنده هر کدام به خوبی آشنا شویم:

سینک گرانیتی

شاید ندانید که گرانیت یک نوع سنگ آذرین است که در دل زمین پرورش می‌یابد و ترکیبی از مواد معدنی مختلف است. مواد تشکیل دهنده سینک گرانیتی تقریبا از هفتاد درصد از سنگ گرانیت استفاده می‌شود و مابقی آن را مواد اکرلیک و ماده پرکننده رزین تشکیل می‌دهد.

سینک کورین

جنس کورین بسیار شبیه به گرانیت است و تشخیص آنها از یکدیگر شاید از عهده افراد غیرمتخصص برنیاید اما باید بدانید که کورین یک سنگ طبیعی نیست و تنها حاصل یک شبیه‌سازی استادانه می‌باشد. مواد تشکیل دهده سینک کورین از ترکیب آلومینیوم تری‌هیدرات و یک مایع اکرلیک به اسم متیل‌متاکریلات است.

از مقایسه مواد اولیه سینک گرانیتی با سینک کورین به این نتیجه میرسیم که مقاومت سینک گرانیتی بالاتر خواهد بود. ماهیت این مواد تشکیل دهنده به گونه ای میباشد که سینک کورین نسبتا سبک تر است.

لکه‌پذیری

یکی از بزرگترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان سینک‌های ظرفشویی چگونگی مقاومت آنها در برابر لکه‌هاست. یکی از مواد اصلی سازنده سینک کورین، مواد اکرلیک است و به همین علت خاصیت نفوذ‌ناپذیری نسبتا خوبی دارد.

اگر مواد غذایی اسیدی در طولانی مدت روی سطح کورین بماند، اثر آن به جا می‌ماند اما این لکه عمقی نخواهد داشت و در اکثر مواقع با مواد پاک‌کننده از بین می‌رود.

آلبوم تصاویر سینک گرانیتی | عکس مدل سینک گرانیتی آشپزخانه ، عکس سینک  ظرفشویی گرانیت

اما در سینک‌های گرانیتی داستان متفاوت است. جنس این نوع سینک‌ها نسبت به خیلی از هم‌نوعان خودش مقاومت بالاتری در برابر لکه‌ها دارد ولی به شرط اینکه اجازه ندهید به مدت طولانی روی سطح باقی بمانند و آن را به سرعت پاک کنید؛ به عنوان مثال آب گوجه‌فرنگی یا لکه روغن را باید سریعا از سطح آن پاک کرد.

مقاومت در برابر خط و خش

یکی دیگر از عواملی که باید در مقایسه سینک گرانیتی با کورین به آن دقت کرد، چگونکی مقاومت آنها در برابر اجسام نوک‌تیز است. جنس کورین به دلیل مصنوعی بودن از گرانیت نرم‌تر است؛ هرچند نسبت به سایر جنس‌ها مانند استیل، مقاومت بیشتری در برابر خش‌خوردگی دارند. امّا نگران نباشید! خشهای سطح کورین با ساب یا پولیش قابل تعمیر هستند.

سینک های گرانیتی به دلیل داشتن یک لایه محافظ بر روی سطح سینک در برابر اجسام نوک تیز حتی چاقو هم مقاومند و بعید است بتوانید روی آنها خط و خش بیندازید.

اگر زمانی هم سینک گرانیتی خط و خش بردارد، این لایه محافظ است که آسیب میبیند و با یک سمباده نرم و پولیش مسئله حل می شود.

تحمل حرارت

جنس کورین در برابر حرارت بسیار بالا آسیب میبیند و روی سطح آن اثر سوختگی بر جای می ماند ولی این آثار تا حدودی با سابیدن از بین می‌روند.

آموزش نصب سینک زیرکار و کورین 💚 2 روش نصب سینک زیر کار

ولی سینک‌های گرانیتی را نمی‌توان به راحتی سوزاند، حتی اگر ظرف داغ روی آنها قرار دهید. اما این موارد دلیل نمی شود که در مراقبت از سینک های گرانیتی بی احتیاط باشیم.

روش نگهداری

خارج از بحث مقایسه سینک کورین و گرانیتی، هرروز سینک ظرفشویی خود را با آب گرم و شوینده معمولی مثل صابون بشورید و اگر حوصله این کار را ندارید، از نبود لکه و باقی مانده مواد چرب مطمئن شوید و آن قسمتی که این مواد وجود دارد را پاکسازی کنید.

یکی از انگیزه‌های مهم برای ساخت جنس کورین، نگهداری آسان و کم‌هزینه بودن است. برای تمیز کردن سینک کورین، استفاده از آب و صابون کافی است و به دلیل سطح نرم آن نباید از مواد شوینده لایه‌بردار و قوی استفاده کرد.

سینک گرانیتی در این قسمت یک سر و گردن بالاتر است. مشابه سینک کورین برای شستشو آب و صابون یا محلول آب و سرکه سفید پیشنهاد میشود. اما تفاوت اینجا ایجاد می شود اگر قسمتی از سینک نیاز به مواد شوینده قوی داشته باشد هیچ مشکلی ندارد و حتی برند های مطرح سینک گرانیتی، شستشو با مواد اسیدی را گارانتی می کنند. اگر در منزل سینک گرانیتی دارید و از کیفیت برند آن مطمئن نیستید به هیچ عنوان استفاده از مواد اسیدی را امتحان نکنید.

اگر برای نظافت سینک گرانیتی از مواد اسیدی استفاده کردید حتما مراقب زیر آب فلزی سینک باشید و آنها را جدا کنید تا آسیب نبینند.

تنوع رنگ و طرح

به دلیل جنس خاصی که در ساخت این دو نوع سینک به کار رفته است، هر دوی آنها از رنگ‌ها و طرح‌های گوناگونی برخوردار هستند که به شما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه انتخابهای بیشتری می‌دهد. شاید در مقایسه سینک‌های کورین با گرانیتی، تنوع رنگ بیشتری را در سینک کورین پیدا کنید.

تفاوت سینک توکار و سینک زیرکار چیست؟ کورین کرومات

شفافیت سینک کورین به مرور زمان از بین رفته و رو به کدری میرود که این مشکل در رنگ های سفید، مشکی و کرم با ساب زدن حل میشود.

کدام سینک مقرون به صرفه تر است؟

سینک کورین با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود و شما هرچه بیشتر هزینه کنید جنس بهتری نصیبتان خواهد شد. در مورد سینک گرانیتی باید بدانید ممکن است جنس بسیار خوبی را با قیمت مناسب پیدا کنید و در مجموع قیمت سینک گرانیتی کمی بیشتر از سینک کورین است.

اگر در مورد خرید سینک گرانیتی شک دارید و سوالاتی ذهن شما را مشغول کرده، حتما مطلب مزایا و معایب سینک گرانیتی که یک مقاله تخصصی در مورد این نوع سینک های سینک ظرفشویی است را همین الان بخوانید.

در پایان امیدواریم این شماره از وبلاگ گروه تجاری رفایی به شما در انتخاب سینک مورد نظرتان کمک کرده باشد. شما کدام مدل سینک را ترجیح می دهید؟ گرانیتی یا کورین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*