طریقه نصب سینک ظرفشویی

نحوه نصب سینک ظرفشویی و آب بندی آن : سینک های ظرفشویی، از مهم ترین لوازم آشپزخانه شما هستند و شما در طول روز بار ها و بار ها از آن استفاده می کنید و برای آشپزخانه شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سینک های ظرفشویی در کار های آشپزخانه بسیار مهم هستند و در زیبایی آشپزخانه نیز بسیار تاثیر گذارند.

سینک ظرفشویی سرامیکی، زیبا و متنوع

سینک های ظرفشویی انواع بسیار متنوع و مختلفی دارند. این انواع مختلف سینک انقدر زیاد هستند که سینک ها را در سه دسته بندی مختلف قرار داده اند تا بتوانند راحت تر آنها را از یکدیگر تشخیص دهند و نامگذاری کنند. در میان این سه دسته بندی مختلف، یکی از انواع دسته بندی نحوه نصب و شکل قرار گیری سینک است که در ادامه این مقاله در ، قصد داریم تا برای شما کامل این سه روش و تفاوت هایشان را آموزش دهیم.

انواع سینک ظرفشویی از نظر روش نصب

همانطور که گفتیم، یکی از روش های دسته بندی سینک ها از تفاوت های آنها در روش نصب سینک است که سینک های ظرفشویی مختلف را به سه دسته مختلف سینک های ظرفشویی روکار، توکار و زیرکار (زیرکابینتی) تقسیم بندی می کند. این سینک ها از نظر شکل قرار گیری به این حال هستند که سینک های روکار، کاملا روی کابینت قرار می گیرند. سینک های توکار، تقریبا در سطح کابینت هستند و سینک های زیرکار نیز زیر کابینت قرار می گیرند و بسیار زیبا هستند. درباره روش درزبندی آنها نیز در ادامه صحبت خواهد شد.

نحوه نصب سینک ظرفشویی و آب بندی آن

سینک های روکار

روش نصب سینک های روکار، در بین سه روش دیگر، کمی راحت تر از باقی سینک هاست. برای نصب همه مدل های سینک باید در ابتدا جای سینک را در کابینت برید و این کار را بر اساس اندازه سینک انجام داد. برای سینک های روکار، سایز سوراخ باید کمی کوچک تر از خود سینک باشد.

پس از این مرحله باید سینک را به آرامی از بالا روی کابینت قرار دهید و سپس از پایین، اتصالات را انجام دهید. اتصالات شیر و لوله ها در این مرحله انجام می شوند و باید اینکار به دقت انجام شود. پس از آن نیز باید درز هایی که در میان سینک و کابینت وجود دارد، برطرف و آب بندی شود.

سینک های توکار

روند نصب سینک های توکار و زیرکار، با روکار تفاوت دارد. برای سینک ها توکار، باید سوراخی تقریبا هم اندازه ابعاد سینک ظرفشویی بریده شود. سپس سینک ظرفشویی توکار را باید از پایین و از داخل کابینت، در جای خود قرار داد. به طوری که همانطور که گفته شد، در سطح کابینت قرار بگیرد.

پس از اینکه این کار انجام شد، باید سینک را از پایین به کابینت پیچ کنید یا با چسب های قوی بچسبانید. پیچ کردن قطعا راه محکم تر و بهتری برای نگهداشتن سینک های توکار است. درزگیری و آب بندی این سینک ها نیز به این شکل است که شما باید درز کوچکی که در بین سینک و کابینت را از بالا و پایین با چسب آکواریوم آب بندی کنید.

۳۰ مدل سینک ظرفشویی مدرن مخصوص آشپزخانه های امروزی

نصب سینک آشپزخانه

سینک های زیرکار

همانطور که گفته شد سینک های زیرکابینتی نیز شبیه به سینک های توکار از پایین نصب می شوند و از پایین به کابینت پیچ می شود. تنها تفاوت این است که سوراخ سینک، کمی کوچک تر از خود سینک گرفته می شود. این باعث می شود که لبه های سینک زیر کابینت قرار بگیرد. این نوع از سینک ها نیازی به آب بندی ندارند اما معمولا برای اطمینان، سطح ارتباط سینک با کابینت را در این سینک ها نیز آب بندی می کنند.

نگهداری از سینک روکار، توکار و زیرکار

تا اینجا درباره سینک های ظرفشویی مختلف از نظر روش نصب صحبت کرده ایم و درباره نحوه نصب کردن همه آنها نیز به شما توضیح دادیم. اما یک نکته دیگر درباره تفاوت های این سه دسته سینک وحود دارد و آن هم نگهداری از آنهاست. مسئله زنگ زدگی، یکی از مشکلاتی است که برای همه سینک های استیل ممکن است اتفاق بیفتد و شما باید مواظب آن باشید.

سینک های مختلف از نظر نگهداری به این ترتیب هستند. نگهداری سینک های روکار از سینک های توکار راحت تر است و سینک های توکار نیز از سینک های زیرکار. در واقع اینطوری باید گفت که سینک های زیرکار از توکار و سینک های توکار از روکار حساس تر هستند. در کل باید سینک های ظرفشویی استیل را بعد از استفاده خشک کرد اما حساسیت سینک های زیرکار و توکار کمی بالا تر است و در صورتی که خشک کردن آن را فراموش کنید، احتمال زنگ زدن آن بیشتر خواهد بود.

عکس سینک ظرفشویی گرانیتی - عکس نودی

خرید سینک ظرفشویی در سیلور یراق

وب سایت سیلور یراق؛ یکی از کامل ترین مراجع اینترنتی خرید سینک ظرفشویی است و شما میتوانید انواع سینک های روکار، توکار و زیرکار را در اینجا خریداری کنید. شما می توانید انواع سینک ظرفشویی، هود آشپزخانه، اجاق یا دیگر تجهیزات آشپزخانه را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، در سیلور یراق خریداری فرمایید و محصول مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*