رفع مشکل روشن یا خاموش شدن خودکار هود

هود آشپزخانه یکی از وسایل مهم و ضروری برای هر آشپزخانه ای است که نیاز به مراقبت و تمیز کاری دارد، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی هود آشپزخانه خود به خود روشن شود، اما آیا مشکل از اتصالات برقی آن است یا فیوز هود به مشکل خورده‌اند؟

اگر اکنون هود منزل شما این مشکل را دارد و تا به حال خود برای تعمیر آن دست به کار نشده اید و مشکل را بزرگ تر از چیزی که هست نکرده اید توصیه می کنیم دست نگه دارید، ما در این مطلب سعی کرده ایم بیشترین مشکلات ممکن برای هودها از جمله روشن شدن خود به خود آن ها را مورد بررسی قرار دهیم، شما با خواندن این راهنما می توانید عیب یابی هود آشپزخانه خود را انجام دهید و اگر مشکل آن جدی نیست، به خوبی برطرف کنید.

3 علت خاموش شدن یا روشن شدن خود به خود هود آشپزخانه

به طور معمول علت روشن شدن خود به خود هود اشپزخانه چند دلیل می تواند داشته باشد که در زیر به این موارد می پردازیم:

1- ممکن است سنسور حرارتی هود آسیب دیده باشد و نمی تواند دمای مناسب برای روشن شدن را تشخیص دهد و با هر تغییر دمایی خود به خود روشن می شود.

2- ممکن است مشکل از سیم کشی باشد، چنانچه سیم های هود شل شوند نیز این مشکل پیش خواهد آمد، پس جای نگرانی نیست می توانید با کمک دفترچه راهنما قسمت سیم کشی را باز نمایید و یک به یک سیم را چک کنید، ناگفته نماند که پیش از انجام این کار حتما برق را قطع کنید.

3- دلیل دیگر خود به خود روشن شدن هود آشپزخانه ممکن است به خاطر خراب شدن برد الکتریکی یا فیوز هود باشد. توصیه می شود در این مورد حتما هود را به یک تعمیرکار و یا شخص کار بلد بسپارید.

عیب یابی هود آشپزخانه

همانطور که گفته شد نگهداری و انتخاب هود آشپزخانه نقش بسیار مهمی دارد، تمیز کردن هود یکی از مسائل مهمی است که چنانچه به آن توجه نشود ممکن است موجب خراب شدن و در مواردی نیز باعث آتش گرفتن آن شود، پس همیشه سعی کنید فیلترها را به موقع تعویض کنید تا دچار همچین مشکلاتی نشوید، اما در برخی موارد ممکن است هود شما با مشکلات دیگری مواجه شود که برخی از آن ها سطحی هستند و خود شما نیز می توانید آن را برطرف کنید.

با خواندن این مطلب شما می توانید عیب های هود را تشخیص داده و در صورت سطحی بودن آن می توانید به خوبی تعمیر کنید. در ادامه به عیب یابی هود آشپزخانه می پردازیم:

کار نکردن هود

برای کار نکردن هود دلایل زیادی هست، امکان دارد مشکل از قطعی مدار باشد و برای حل آن باید مجدد مدار را وصل کرد، امکان دارد موتور هود سوخته باشد و یا این امکان خراب شدن فیوز نیز وجود دارد. چنانچه مشکل از قطعی سیم باشد شما می توانید به سادگی آن را برطرف نمایید.

این امکان که محل هود مناسب نباشد و باعث شده باشد سیم ها سوخته باشند و یا ذوب شده باشند زیاد است، شما باید اول تمام سیم ها چک کنید، ببینید برق دارند، شل و یا قطع نشده اند، اگر هر کدام از مشکلات بود باید سیم ها را تعویض و یا در صورت شل شدن محکم کنید اما اگر هیچ مشکلی از این موارد ذکر شده نبود مشکل اصلی مربوط به کلید و سوئیچ روشن خاموش کردن هود است و باید عوض شود.

کم شدن مکش هود

چنانچه مکش هود شما کم شده است می بایست ابتدا حرکت پروانه ها را چک کنید و در صورت هرز چرخیدن آن ها باید این مشکل رفع شود، اگر مشکل از پروانه ها نبود احتمال مسدود شدن خروجی هوا نیز وجود دارد، پس این گزینه را نیز چک کنید، امکان دیگری نیز وجود دارد و آن کثیف شدن فیلترهای هود است، توجه داشته باشید از پیش نیز به این گزینه اشاره شد که فیلتر کثیف ممکن است مشکلات زیادی برای هود ایجاد کنید پی حتما بررسی کنید و مشکل را حل نمایید.

مشکل کار کردن هود در زمستان

همیشه پیش از شروع فصل سرما و در طول فصل هم تمام خروجی های هوا را چک کنید زیرا ممکن است باد و باران به لوله ها صدمه رسانده باشد و این صدمه باعث مسدود شدن جریان هوای خروجی شده باشد و به همین دلیل نیز ممکن است مکش هود کمتر شود.

صدای زیاد هود در زمان روشن شدن

این مورد کار یک فرد متخصص است و چنانچه سریعتر به آن رسیدگی نکنید ممکن است دیگر نتوانید از هود استفاده نمایید.

چنانچه مشکل هود شما جدی تر است و فقط به جزییات ذکر شده در بالا ختم نمی شود بهتر است از یک فرد کار بلد و متخصص کمک بگیرید.

کم شدن مکش هود

کارکرد فیوز هود آشپزخانه

اولین و مهم ترین کارکرد فیوز هود آشپزخانه رساندن برق به هود و روشن شدن آن است، که در برخی موارد ممکن است مشکلاتی برای هود و کارکرد فیوز هود آشپزخانه به وجود اید که در زیر به برخی از مشکلات آن و نحوه برطرف کردن آن ها می پردازیم:

مشکل قطع بودن پریز فیوز و با اتصالی سیم فیوز یا دو شاخه

یکی از دلایل روشن نشدن هود مشکل اتصالی یا قطعی فیوز هود است برای رفع این مشکل می بایست دو شاخه یا پریز برق را تعویض نمایید و یا می توانید از یک پریز دیگر استفاده کنید.

مشکل سوختن فیوز اصلی هود

برای برطرف کردن این مشکل باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید و فیوز را تعویض نمایید.

مشکل سوختن فیوز داخلی

بر اثر انفجار و یا سوختن فیوز رخ می دهد که برای برطرف این مشکل می بایست با نمایندگی و یا یک تعمیر کار تماس بگیرید و فیوز داخلی را تعویض نمایید.


مقایسه کامل بهترین هودهای خارجی و ایرانی


تشخیص اتصالی مدار هود

تشخیص اتصالی مدار هود فقط با روشن نشدن هود و یا خاموش شدن ناگهانی آن هنگام روشن کردن ممکن است که در زیر روش های برطرف کردن اتصالی مدار هود را شرح خواهیم داد.

برای تشخیص اتصالی مدار هود ابتدا به سراغ سیم کشی و سیم های داخل آن نروید ابتدا سعی کنید سایر گزینه ها را امتحان کنید در صورتی که جواب نگرفتید به سراغ مدار و اتصالات سیمی بروید.

  • اولین قدم برای زمانی که هود روشن نمی شود و یا دکمه های دستگاه کار نمی کند چک کردن پنل دستگاه هود و سپس انجام تنظیمات آن است، چنانچه با این کار باز هم هود روشن نشد به سراغ چک کردن مورد بعدی می رویم.
  • چنانچه پنل هود لمسی نباشد و دکمه ای باشد این امکان که دکمه ها فرسوده یا شکسته شده باشند وجود دارد پس چک کنید در صورت خرابی پنل هود را عوض و یا تعمیر کنید.
  • چنانچه پنل هود لمسی باشد دلیل روشن نشدن آن می تواند اتصالی سیم ها بین پنل و برد هود باشد و یا ممکن است سوخته باشد و یا فیوز آن با مشکل مواجه شده باشد، یعنی ممکن است سیم های متصل شده داخل هود فرسوده شده باشد و همین امر موجب قطع شدن اتصالات مدار و در نتیجه خاموش شدن هود می شود. در چنین صورتی تنها راه حل جهت برطرف کردن مشکل و روشن کردن هود عوض کردن سیم های قدیمی با سیم جدید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*