چگونه بر دوام و ماندگاری تجهیزات آشپزخانه ی خود بیافزاییم؟

همان طور که می دانید، خرید لوازم و تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، و معمولا افراد با پرداخت هزینه های زیاد، نسبت به خرید انواع هود، سینک ظرفشویی، اجاق گاز و فر  اقدام می نمایند، تا سال ها طولانی، به استفاده از آن ها، بپردازند. اما همان طور که دقت در انتخاب و خریداری این لوازم و تجهیزات لازم و ضروری است، حفظ و نگه داری آن ها در آشپزخانه نیز، از اهمیت بسیاری، برخوردار است، و استفاده ی درست از آن ها باعث می شود، تا طول عمر این محصولات افزایش یافته و بر دوام و ماندگاریشان، افزوده گردد. در این بخش به نکاتی ساده و مفید در خصوص استفاده ی صحیح از ابزار و تجهیزات آشپزخانه اشاره خواهیم کرد، و شما را با برخی راه کارهای کاربردی آشنا خواهیم نمود.

استفاده ی صحیح از هود آشپزخانه

هود اخوان ، از مفید ترین و کاربردی ترین ابزار به کار رفته در آن، جهت حفظ نظافت و پاکیزگی محیط می باشد و با جذب هرگونه، بو، دود و روغن، مانع از انتشار آن ها به فضای اطراف اجاق گاز می گردد. اما استفاده ی صحیح از هود بسیار مهم و ضروری بوده و در طول عمر آن بسیار تاثیر گذار است. برای افزایش کارایی هود ها و بهبود عملکردشان در طولانی مدت، توصیه می شود تا فیلتر قابل تعویض موجود در آن ها را، به صورت ماهیانه تعویض نماییم و فیلتر فلزی موجود در بدنه را، با فواصل زمانی معین، و با مواد شوینده ی مناسب تمییز کنیم. پاکیزه نگه داشتن بدنه ی بیرونی هود و روشن نگه نداشتن طولانی محصول نیز، از عواملی هستند که بر دوام و ماندگاری آن می افزایند.

استفاده صحیح از اجاق گاز رومیزی و فر توکار

اجاق گاز رومیزی و فر توکار نیز، از جمله محصولاتی هستند که در بسیاری از خانه های مدرن و امروزی، استفاده می شوند و از محبوبیت بسیار در بین افراد، و به ویژه نسل جدید برخوردارند. در مورد استفاده از اجاق گازهای رومیزی و به ویژه اجاق گازهای رومیزی شیشه ای و یا ترکیب شیشه و فلز، باید دقت کنیم تا اشیای بسیار سنگین و فراتر از ظرفیت اجاق گاز را، بر روی آن ها قرار ندهیم و از وارد کردن هر گونه ضربه، به لبه های شیشه ای این محصولات، خودداری نماییم. در مورد استفاده از فرهای توکار نیز باید دقت کنیم، تا پس از پخت غذا در آن ها، درب فر را باز نگذاریم، چراکه گرمای درون فر به بیرون انتقال یافته و به پنل الکتریکی موجود بر روی بدنه، آسیب وارد می نماید. رعایت این موارد باعث می شود تا طول عمر این محصولات بیشتر شده و بر دوام و ماندگاری آن ها، افزوده گردد.

استفاده صحیح از اجاق گاز رومیزی و فر توکار

اجاق گاز رومیزی اخوان و فر توکار اخوان نیز، از جمله محصولاتی هستند که در بسیاری از خانه های مدرن و امروزی، استفاده می شوند و از محبوبیت بسیار در بین افراد، و به ویژه نسل جدید برخوردارند. در مورد استفاده از اجاق گازهای رومیزی و به ویژه اجاق گازهای رومیزی شیشه ای و یا ترکیب شیشه و فلز، باید دقت کنیم تا اشیای بسیار سنگین و فراتر از ظرفیت اجاق گاز را، بر روی آن ها قرار ندهیم و از وارد کردن هر گونه ضربه، به لبه های شیشه ای این محصولات، خودداری نماییم. در مورد استفاده از فرهای توکار نیز باید دقت کنیم، تا پس از پخت غذا در آن ها، درب فر را باز نگذاریم، چراکه گرمای درون فر به بیرون انتقال یافته و به پنل الکتریکی موجود بر روی بدنه، آسیب وارد می نماید. رعایت این موارد باعث می شود تا طول عمر این محصولات بیشتر شده و بر دوام و ماندگاری آن ها، افزوده گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*