نکاتی که باید برای خرید فر توکار در نظر داشته باشید

خرید فر توکار می تواند یکی از حساس ترین خرید های آشپزخانه یک کدبانو به شمار بیاید. فر توکار روند پخت و پز و آماده سازی غذا را به کلی تغییر داده و پخت و پز را بسیار لذت بخش و ساده خواهد کرد. اما برای خرید فر توکار علاوه بر قیمت فر توکار شما به اطلاعات کامل و جامعی نیاز خواهید داشت.

یک فر تو کار خوب و با کیفیت می تواند برای ده سال یا حتی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل بهتر است که در انتخاب مدل مورد نظر خود به شدت دقت کنید، چرا که مدل خریداری شده برای سالیان متمادی مهمان آشپزخانه شما خواهد بود.

فر های توکار امروزی از تکنولوژی های بالایی برخوردار هستند و ویژگی های بسیار متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهند. اما اگر نکات اصلی و کلیدی در خرید فر توکار را در نظر گرفته باشد ممکن است صاحب فر توکاری شوید که به کندی غذا را گرم کرده یا تمام قسمت های غذا را به یک اندازه نمی پزد و این بدان معناست که گرما در تمام بخش های فر به یک میزان می باشد.

یک فر تو کار خوب و با کیفیت غذا ها را می تواند به دفعات و با دمای مطلوبی گرم کرده و حرارت را در تمام بخش های فر به درستی و به یک میزان پراکنده سازد.

ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کامل در خصوص خرید فر توکار را در اختیار شما قرار دهیم. در این مقاله ما به بررسی این مطلب می پردازیم:

انواع فر توکار

میزان هزینه ای که باید در نظر بگیرید.

چه ویژگی هایی که باید در فر توکار موجود باشد؟

آشنایی با انواع فر توکار برای خرید فر توکار

قبل از هر چیزی شما باید میان فر های برقی و گازی، فر توکار خود را بر اساس انرژی مصرفی منزل خود انتخاب کنید. قیمت فر توکار تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد. برای ابعاد فر توکار نیز اگر در حال بازسازی آشپزخانه خود هستید حتما باید ابعاد فضای مورد نظر را برای خرید فر توکار خود را در نظر بگیرید. در ادامه به شما خواهیم گفت که آیا بهتر است فر توکار خود را با مدلی مشابهی جایگزین کنید و یا باید به سراغ مدل های جدید تری بروید. ما همچنین نقاط ضعف و قوت هر کدام از این انتخاب ها را نیز به اختصار بر می شماریم.

خرید فر توکار برقی یا فر توکار گازی

فر های برقی به شدت مورد استقبال عموم قرار گرفته است. فرقی ندارد به دنبال فر توکار تک باشد یا دوقلو، خوشبختانه تنوع بسیار بالایی از فر های توکار در بازار موجود می باشد. این روزها یافتن فر توکار گازی چندان کار ساده ای نخواهد بود. تنها برخی از تولید کنندگان این قبیل فر های توکار را ارائه می دهند از این رو تنها اگر به دنبال فر توکار گازی هستید، گزینه های محدودی را در اختیار خواهید داشت.

فر های توکار برقی نتایجی بهتری را در آزمایشات به همراه داشته اند. یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید فر توکار توزیع یکسان حرارت در فر توکار است. بر اساس آزمایشات انجام شده بهترین فر برقی توکار از بهترین فر گازی توکار نتایج به مراتب بهتری را به ثبت رسانده است.

اما با مشاهده نیمه پر لیوان می بینیم که قیمت فر توکار گازی بسیار ارزان تر بوده و نصب آسان تری دارند از این گذشته مدل های بسیار خوب  و با سابقه ای از آن نیز در بازار موجود می باشد. از این رو اگر از انرژی گاز برخوردار بوده و نمی خواهید زیر بار هزینه های گزاف برق بروید، تصمیم خود را تغییر ندهید.

خرید فر توکار تک و دوقلو

در مجموع چهار نوع فر توکار در بازار موجود می باشد. تمام این فر های در حدود ۶۰ سانتی متر عرض داشته و اما ارتفاع این فر های متفاوت می باشد.

برای مثال فر های توکار دوقلو در ارتفاع هم سطح با چشم فرد نصب می شوند تا استفاده از فر به مراتب آسانتر باشد.. از این رو این فر ها ارتفاع بلندتری دارند.

از طرف دیگر برخی از فر های توکار برای نصب در زیر کابینت و در فضای مابین کابینت بالایی و پایینی در نظر گرفته شده اند.

فرهای  توکار تک از انعطاف بالایی برخوردار بوده و به سادگی زیر کابین و یا هم تراز با ارتفاع چشم کاربر به کار بدره شوند.

فر های فشرده و جمع و جوری نیز در بازار وجود دارند که می تواند در کنار تجهیزات آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرند.

میزان هزینه ای که باید در نظر بگیرید.

قیمت فر توکار بر اساس نوع و اندازه آن می توان بسیار متفاوت باشد. عوامل متفاوتی قیمت فر توکار را تحت تاثیر قرار می دهند. برای مثال برقی یا گازی بودن فر توکار می تواند قیمت فر توکار را به کلی متفاوت کند. از این گذشته قیمت فر توکار با توجه به نوع آن نیز متفاوت می باشد. آیا به دنبال تهیه فر توکار تک هستید یا دوقلو؟ تجربه نشان داده است که برای خرید یک فر توکار با کیفیت به صرف هزینه های بسیار هنگفتی نیاز نخواهد بود. قیمت فر های دوقلو و تک تفاوت چندانی با هم نداشته و تنها مسئله فضای نصب این قبیل فر ها  است.

با نگاهی به مدل های موجود در بازار می توانید بهترین نمونه را برای مقصود خود انتخاب کنید. در هنگام انتخاب مدل مورد نظر خود تمام ویژگی های اساسی برای یک فر توکار با کیفیت را در نظر گرفته و سپس برای خرید اقدام کنید. اگر به دنبال خرید از برند های صاحب نام و مطرح هستید باید بگویم که برند بودن یک کالا، ضامن کیفیت بالای محصول مورد نظر نخواهد بود.

در هنگام بررسی قسمت فر توکار برای خرید فر توکار این نکته را در نظر داشته باشید که فر های توکار گران قیمت امکاناتی از قبیل پخت با بخار یا تمیز کردن خودکار را نیز را به شما ارائه دهند اما شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است کیفیت پخت غذا در این قبیل فرهای توگار به مراتب پایین تر از فر های توکار ارزان قیمت تر باشد.

چه ویژگی هایی که باید در فر توکار موجود باشد؟

هنگام خرید فر توکار باید ویژگی های منحصر به فردی را در نظر بگیرید.

  •     تمیز کننده خودکار، برخی از فر های امروزی با تنظیم حرارت فر از خاکستر شدن ضایعات غذایی جلوگیری کرده و از این گذشته دستگاه های مخصوصی لکه های چربی و چکه های مواد غذایی را می زداید.
  •     کنترل دیجیتال، کنترل دیجیتال در این فر های در مقایسه با اجاق های گاز بسیار مشخص تر  و کاربردی تر است. در نتیجه برنامه پخت به دقت مشخص می شود.
  •     زمان بندی قابل برنامه ریزی، با استفاده از این قابلیت می توان زمان پخت غذا را از قبل مشخص کرد. در این صورت فر در زمان مشخصی شروع به کار کرده و پس از پایان پخت نیز به کار خود پایان می دهد.
  •     ریل های تلسکوپی،  وجود چنین ریل هایی در فرها قرار دادن و برداشتن غذا از فر توکار به مراتب ساده تر می شود.
  •     قابلیت بخار پز، برخی از فر های توکار به همراه یک تانکر آب به فروش می رسند. با استفاده از این تانک می توان غذا ها را با استفاده از بخار پخته و یا از بخار به صورت موقت بهره برد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*