گاز شیشه ای را چطور تمیز کنیم و برق بیاندازیم؟

تمیز کردن آشپزخانه بخصوص اجاق گاز برای خانم ها دشوار است و همیشه به دنبال راهی برای پاکسازی هستند در این بخش از نکات خانه داری نمناک به چند روش تمیز کردن اجاق گاز بخصوص اجاق گازهای شیشه ای می پردازیم.

اجاق های شیشه ای علاوه بر مزیت هایی از لحاظ صرفه جویی و استفاده بهینه فضا در آشپزخانه های امروزی معایبی هم از لحاظ تمیزی و مشکل در رفع لکه ها برای خانم های خانه دار دارند؛ بهتر است بدانید که چگونه اجاق گازشیشه ای را بدون آن که روی صفحه خراش ایجاد شود تمیز کنید.

برای تمیز کردن لکه های اجاق گاز شیشه ای از نکات زیر استفاده کنید:

گاز را درصورتی که خنک شده تمیز کنید:هرگز اجاق را در حالیکه سطح آن هنوز داغ است تمیز نکنید ؛ نیازی به جابجایی گاز سنگین و استفاده از مواد شیمیایی قوی نیست زیرا برای تنفس ضرر دارد. دستورالعمل سازنده را مطالعه کنید، محدوده های مشخصی نیاز است تا از نوع خاصی از محصولات برای تمیز کردن استفاده کنید دستورالعمل های مراقبت را بررسی کنید.

از ابزارهای ملایم استفاده کنید :

سطح گاز نسبتا مقاوم است، اما پدی که استفاده می کنید ممکن است خراش ایجاد کند مواد شوینده ملایم، دستمال های میکرو فایبرو یا اسفنج، استفاده کنید.

  • یک بطری اسپری آب و یا سرکه سفید
  • دستمال میکرو فایبر

بگذارید گاز خنک شود و آن را با سرکه و آب اسپری کنید مایع را با دستمال میکرو فایبر پاک کنید.

تمیز کردن گاز شیشه ای خیلی کثیف

مواد مورد نیاز :

  • جوش شیرین
  • اسپری سرکه سفید
  • دستمال تمیز
  • سینک تمیز پر از آب گرم
  • دستمال میکرو فایبر

هنگامی که گاز خنک شد سطح گاز را با سرکه اسپری کنید و مقداری جوش شیرین را داخل اسپری بریزید دستمال را داخل آب داغ فرو برید و آب اضافی آن را بگیرید و روی گاز بکشید و بعد از10 تا 15دقیقه خشک کنید و سپس از یک دستمال تمیز استفاده کنید تا سطح گاز کاملا تمیز شود.

تمیز کردن گاز شیشه ای با سیب زمینی و نوشابه

لوازم مورد نیاز:

  • تکه های سیب زمینی
  • سرکه
  • کوکا کولا
  • دستمال کاغذی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تکه های سیب زمینی روی لکه ها بمالید از انجام این کار نترسید بعد از اینکه سیب زمینی را روی لکه ها مالیدید سرکه را روی آن بریزید بعد از 5 دقیقه آن را بدون هیچ آبی پاک کنید و در آخر نوشابه را باز کنید و روی گاز بریزید بگذارید 15 دقیقه بماند سپس پاک کنید.

روش دیگر برای تمیز کردن گاز شیشه ای با جوش شیرین

کاسه را با آب داغ و چند قطره صابون پر کنید:

مخلوط آب و صابون درست کنید تا حوله را به درون آن فرو برید صابون به طور شیمیایی با روغن ها واکنش می دهد تا از بین بردن آنها را آسان تر کند، آب داغ به تسریع فرآیند کمک خواهد کرد.

اگر ترجیح می دهید، می توانید از مخلوط 50 / 50 مخلوط سرکه و آب به جای اضافه کردن صابون به آب استفاده کنید و چنانچه در نمناک گفته شده است از حوله ای بزرگ و نرم برای تمیز کردن گاز شیشه ای استفاده کنید تا گاز را خش نیندازد مقدار کافی جوش شیرین روی سطح گاز بریزید تا لکه ها بطور کامل از بین برود.

دستمال را از آب و صابون بیرون آورید و آب آن را بگیرید تا کمی نم داشته باشد سپس روی گاز بکشید.

دستمال را 15 تا 30 دقیقه روی گاز قرار دهید تا آلودگی ها را پاک کند سپس با حرکات دایره ای و دستمالی دیگر جوش شیرین ها را پاک کنید.

تمیز کردن گاز شیشه ای با مواد شوینده تجاری

مواد شوینده تجاری البته مطمئن بخرید. برخی از فروشگاه های خواربار تمیز کننده های شیمیایی برای پاکسازی گاز دارند برخی از محصولات به عنوان مایع موجود هستند در حالی که برخی دیگر بصورت بطری اسپری هستند هر نوع محصولی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید، مایع را روی گاز بریزید و یا اسپری کنید. اسپری کردن محصول بر روی قسمت های مختلف اجاق گاز.

از کفگیر سیلیکونی برای خراشاندن غذاهای چسبیده و چرب، سوخته استفاده کنید.

آلودگی ها را فورا پاک کنید. هر چه بیشتر مواد غذایی روی گاز بماند احتمال بیشتری وجود دارد که سفت شوند و پاک کردن آن ها دشوارمی شود.

گاز را یک بار در هفته با آب صابون تمیز کنید. محلول صابونی را در (یک کاسه آب ولرم با چند قطره از صابون ) برای پاک کردن غذا و روغن استفاده کنید. این کار هفته ای یکبار به شما کمک خواهد کرد.

از سرکه برای تمیز کردن میله استفاده کنید. اگر گاز شیشه ای میله و یا لکه های آبی دارد اجاق گاز را با یک پارچه نرم آغشته به 1 – 2 قاشق سوپ خوری سرکه پاک کنید. همچنین می توانید از یک محصول تمیز کننده معمولی نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*