بهترین روش تمیز کردن هود کدام است؟

هود نیاز به یک برنامه مداوم و منظم برای پاکسازی دارد که خیلی ها اغلب از آن فرار می کنند، حق هم دارند چون تمیزکردن چربی های زیاد شاید از سخت ترین کارها باشد. شما نیاز به راهنمایی هایی دارید که در امر نظافت جذاب باشد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، به نقل از فروشگاه اینترنتی زنبیل، هود ها رابطه مستقیمی با پخت غذا دارند، بنابراین تمیز نگه داشتن آن ها اهمیت زیادی دارد. آن ها بوی نامطبوع، دود، رطوبت و چربی اضافه هنگام آشپزی را جذب می کنند و به همین دلیل تبدیل به بستری مناسب برای کپک ها و باکتری ها می شوند. هود نیاز به یک برنامه مداوم و منظم برای پاکسازی دارد که خیلی ها اغلب از آن فرار می کنند، حق هم دارند چون تمیز کردن چربی های زیاد شاید از سخت ترین کارها باشد. شما نیاز به راهنمایی هایی دارید که در امر نظافت جذاب باشد و برای رسیدن به هدف، تلاش کم تری صورت گیرد و کارایی شگفت انگیزی هم داشته باشد.

اولین قدم: فیلتر

فیلتر هود قلب آن است و بیشترین کثیفی را به خود جذب می کند. برخی از هود ها فیلتر آلومینیومی یا فلزی دارند، اگر از این نوع هود دارید بسته به میزان استفاده، می توانید فیلتر را هر ماه یا چند ماه یکبار بشویید.

یک راه آسان برای شستن فیلتر های فلزی استفاده از محلول جرم گیر فلزات است که می توانید به راحتی از مغازه ها یا فروشگاه اینترنتی بخرید. این محلول بدون ایجاد خوردگی، قطعات فلزی مانند آلومینیوم و استیل، برنج و … را جرم گیری می کند. کافیست فیلتر را درون یک سینی قرار داده و جرم گیر فلزی ضد چربی را روی شبکه های آن اسپری کنید. چربی ها بلافاصله شروع به جدا شدن از سطح فیلتر می کنند، بعد از 5 دقیقه فیلتر را بشویید و از نتیجه شگفت زده شوید. تست اولیه روی سطح و استفاده از دستکش را فراموش نکنید، فیلترهای متالیک را می توانید به آسانی در ماشین ظرف شویی هم بشویید.

هودهایی که خروجی هوا ندارند از فیلتر زغالی برای جمع آوری هوا استفاده می کنند. فیلترهای زغالی قابل شست و شو نیستند و با کثیف شدن، اثر خود را از دست می دهد بنابراین برحسب میزان استفاده از آن ها، باید هرچند ماه یک بار آن ها را تعویض کنید. فیلتر هایی از جنس الیاف هم، همین ویژگی را شامل می شوند.  برخی از هود های بازار مانند هود داتیس دارای نمایش گر هستند که در زمان لازم نسبت به تعویض فیلتر به شما هشدار می دهند.

نظافت بدنه

مواد روغنی روی بدنه و چربی ها و کثیفی که روی پره های فن جمع شده است، گاهی آن قدر چسبناک هستند که به راحتی یا با استفاده از مایع ظرفشویی پاک نمی شوند. به کار بردن اسکاچ زبر هم ممکن است به خط و خش روی بدنه هودهای استیل منجر شود. در این مواقع می توانید با مواد شوینده ای مانند گاز پاکن بدنه را تمیز کنید. استفاده از پودر ماشین لباسشویی هم کارآمد است چون با موادی که دارند چربی را راحت تر در خود حل می کنند.

در بازار مواد شوینده، موادی به نام تترا هم موجود می باشد که می توانید از آن برای پاک کردن قسمت های شیشه ای یا استیل هود آشپزخانه استفاده کنید. فقط دقت کنید از این مواد برای پاک کردن هود هایی که بدنه پلاستیکی دارند استفاده نکنید.

یک راه آسان تر همان استفاده از اسپری معجزه آسایی است که بالا به آن اشاره کردیم. زیر کابینت هود یک دستمال پهن کرده و سطوح را به اسپری آغشته کنید، پس از 5 دقیقه و قبل از خشک شدن اسپری با دستمال حوله ای سطوح را پاک کنید و از این کشف بزرگ خود خوشحال شوید. این روش برای هودهایی با بدنه آلومینیوم، استیل، برنج و مسی مناسب است و شاید برای برخی فلزات زینتی مناسب نباشد.

در ایران چندین برند وجود دارد که معروف هستند و طرفداران خودشان را دارند. هود بیمکث، هود اخوان، هود استیل البرز و … می توان گفت از بهترین های ایران هستند اما هود از هر برندی و برای هر کشوری باشد، برای این که درست کار کند باید از داخل و خارج تمیز شود.
برای اطلاع از آخرین قیمت های انواع هود از فروشگاه اینترنتی زنبیل دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*