اندازه مناسب سینک ظرفشویی چیست؟

جالب است بدانید که فاکتور اندازه‌ در کنار عواملی مانند جنس، کیفیت و تعداد لگن‌ها از عوامل مهم در انتخاب سینک ظرفشویی به شمار می‌آید. بدون تردید یک سینک بزرگ به دلیل داشتن فضای بیشتر، این امکان را فراهم میکند که به راحتی به تهیه‌ی غذا و تمیز کردن آشپزخانه‌تان بپردازید. به همین دلیل اکثر مردم سینک‌های بزرگ را به مدل‌های کوچک ترجیح می‌دهند. اما باید دقت داشته باشید که قیمت سینک‌های بزرگ بیشتر از سینک‌های کوچک است و هزینه‌ی زیادی برای شما در پی خواهند داشت و از طرفی ممکن است فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال کند.

– سینک ظرفشویی را با اندازه‌ی آشپزخانه هماهنگ کنید

اگر آشپزخانه شما کوچک است، سینک کوچکی را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که سینک بزرگ و سه لگنه جلوه‌ی آشپزخانه شما را به هم خواهد زد. یک مدل مناسب با اندازه‌ی نسبتا کوچکتر هم میتواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

– اندازه سینک و پنجره‌ی بالایی

معمولا سازنده‌ها و طراحان داخلی، سینک ظرفشویی را زیر پنجره‌ای با نمای زیبا نصب می‌کنند. اما متاسفانه بعضی از افراد فراموش می‌کنند که باید بین این دو تناسبی وجود داشته باشد. البته این نکته به این معنا نیست که باید سایز هردو آنها یکسان باشد، اما تصور سینکی بسیار بزرگ زیر یک پنجره ی کوچک یا برعکس برای همه عجیب خواهد بود.

– هماهنگی اندازه‌های پنجره و سینک

مکان سینک را به عنوان نقطه‌ای کانونی در نظر بگیرید. اگر سینک شما بیش از حد بزرگ باشد، پنهان کردن آن نیز دشوار خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که آن را به عنوان نقطه‌ای عطف در آشپزخانه در نظر بگیرید و نسبت به آن عمل کنید. بدتر از همه آن است که اصلا این دو با هم همخوانی و هماهنگی نداشته باشد.

– بودجه شما برای خرید سینک مهم است.

اندازه‌ی سینک را با میزان پولی که میخواهید صرف کنید هماهنگ کنید. مطمئنا همه‌ی شما به دنبال سینکی بزرگ و جادار و با زرق و برق هستید اما دقت کنید که چنین سینکی هزینه‌ی زیادی را می‌طلبد و ممکن است بودجه‌ی شما به خرید آن کفاف ندهد. با یک برنامه‌ریزی مالی مناسب میتوانید به سینک دلخواه و مورد نظر خود برسید.

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می دهید برای اجاق‌گاز، فرگاز،و یا حتی دیزاین آشپزخانه مانند کابینت و پارکت بیشتر خرج کنید تا یک سینک ظرفشویی. 

– نیازسنجی کنید و مدل مناسبی را انتخاب کنید.

اگر علاقه به آشپزی دارید و مدت زمان زیادی را در آشپزخانه‌تان سپریمیکند و از قضا دوست دارید که ظرف‌ها را در سینک‌تان بشوید، بهتر است سینکی بزرگ خریداری کنید که قسمتی برای خشک شدن ظروف داشته باشد.

سینک ظرفشویی بزرگ به شما این امکان را می دهد تا دو نفر بدون ایجاد مزاحمت،همزمان اقدام به شستشو و آبکشی ظروف کنند و شخص سومی نیز سریعا آنها را خشک کرده و در گوشه‌ای قرار دهد. یا ممکن است به فرد سومی نیاز نداشته باشید و قسمتی برای خشک کردن ظروف داشته باشد، که باعث شود ظروف شما بدون حرارت و چیز دیگری توسط هوا خشک شود.

دقت داشته باشید که سینک‌های بزرگ نیازمند فضای بیشتر و کابینت بزرگ برای قرار گرفتن در آن هستند. درنتیجه برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب هستند. برای اطلاع از قیمت سینک ظرفشویی اخوان میتوانید به فروشگاه سری بزنید و محصولات را مشاهده کنید.

به جای اینکه یک سینک چند لگنه را در آشپزخانه داشته باشید، شاید بد نباشد که به دو سینک تک لگنهفکر کنید. سینک بزرگی که در زیر پنجره قرار دارد برای شستن قابلمه و ظروف بزرگ و مدل کوچکتر، میتواند برای تهیه‌ی غذا و شستن دست استفاده میشود. دقت داشته باشید که کارایی این دو با هم متفاوت است. به دلیل جدا بودن آنها هیچگونه ترافیکی برای استفاده نخواهید داشت. بنظر ایده‌ی جالبی می‌آید.

لطفا به این نکته توجه داشته باشید که ایده‌ای که با شما به اشتراک گذاشته شد نیاز به آشپزخانه‌ای بزرگ، سیستم لوله‌کشی مناسب در تمام قسمت‌ها و از همه مهمتر بودجه‌ای زیاد دارد.

به نظر میرسد که استفاده از سینک‌های کوچک مربعی، مستعطیلی و دایره‌ای شکل، ایده‌ای جالب و زیبا باشد که البته مصارف خاص خود را نیز دارند. البته از این نوع سینک‌ها برای شستن دست، ظروف بسیار کوچک و آب خوردن استفاده میشود. همچنین برای برگزاری هرچه بهتر مهمانی‌ها و مراسمات ویژه می‌توانید آنها را با یخپر کنید و نوشیدنی‌های خود را در آنهابگذارید تا خنکبمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*