5 گام تمیز کردن سینگ گرانیتی

این روزها، سینک‌های گرانیتی به دلیل دوام بالا و ظاهر بسیار زیبایشان، سوگولی سینک‌های آشپزخانه شده‌ و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. با بیشتر شدن مشتریان این محصولات دوست‌داشتنی و جذاب، تمیز کردن سینک گرانیتی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان این سینک‌ها تبدیل شده و سوالات زیادی را در ذهن آن‌ها به وجود آورده است. در این مقاله قصد داریم اهمیت شستن سینک گرانیتی را بیان کرده و بهترین روش تمیز کردن سینک گرانیتی را به شما آموزش دهیم:

شستن سینک گرانیتی را جدی بگیرید!

یک سینک گرانیتی شیک و مدرن، دقیقا همان چیزی است که اصالت و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما بخشیده و حضور در این محیط را برایتان لذت‌بخش می‌کند؛

اما برای اینکه این زیبایی را همیشه داشته باشید و بعد از مدتی با دیدن سینک کدر و پر از لکه‌ی خود، ابروهایتان در هم گره نخورد، باید شستن سینک گرانیتی و نظافت این محصول خاص را جدی بگیرید.

نظافت مرتب سینک باعث می‌شود که لکه‌های به وجود آمده را قبل از اینکه برای همیشه روی سینک‌تان جا خوش کنند، تمیز کرده و باعث طولانی‌تر شدن عمر سینک گرانیتی خود شوید.

مهم‌ترین موضوعی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از هربار استفاده و شستن سینک گرانیتی، با یک حوله یا دستمال نرم آن را خشک کرده و با این‌کار از ایجاد لکه‌های آب بر روی سینک جلوگیری کنید.

نکته مهم دیگری که لازم است به آن دقت کنید، استفاده نکردن از شوینده‌های قوی برای شستن سینک گرانیتی است.

ممکن است شما نیز جزو کسانی باشید که فکر می‌کنند بهترین کار برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید استفاده از وایتکس و جرم‌گیرهای شیمیایی است؛ ولی مطمئن باشید این مواد نه‌تنها ظاهر سینک شما را کدر خواهند کرد، بلکه طول عمر سینک را نیز کم کرده و آسیب‌های جدی به آن وارد می‌کنند.

در ادامه شما را با بهترین و ایمن‌ترین روش‌های تمیز کردن انواع سینک گرانیتی آشنا خواهیم کرد.

آموزش گام به گام تمیز کردن سینک گرانیتی

همانطور که اشاره کردیم، آشنا نبودن با روش‌های تمیز کردن انواع سینک گرانیتی و استفاده از مواد شوینده‌ نامناسب، می‌تواند باعث وارد آمدن آسیب به سینک ظرفشویی شما شود. در این قسمت مراحل تمیز کردن سینک گرانیتی را آموزش داده و نکات مهمی که باید به آن‌ها دقت کنید را یادآوری می‌کنیم:

  • قدم اول

قبل از این‌که شروع به تمیزکاری کنید، سینک ظرفشویی را کاملا خالی کرده و باقی‌مانده‌های مواد غذایی را از داخل سینک جمع کنید.

  • قدم دوم

مرحله دوم تمیز کردن سینک گرانیتی، از بین بردن تمامی لکه‌های موجود روی سینک ظرفشویی است.

برای این‌کار، یک پیمانه سرکه سفید را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کرده و روی قسمت‌های مختلف سینک اسپری نمایید. بعد از اسپری کردن مخلوط آب و سرکه، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کرده و سپس سینک خود را به دقت آب‌کشی کنید.

سرکه و آب گرم لکه‌های ناشی از رسوب مواد معدنی موجود در آب را به راحتی از بین برده و هیچ آسیبی نیز به بافت سینک شما وارد نمی‌کنند. ترکیب سرکه و آب گرم، مخلوطی جادویی برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید بوده و باعث درخشش آن می‌شود. علاوه بر سرکه، می‌توانید از جوش‌شیرین نیز برای پاک کردن لکه‌های مختلف روی سینک گرانیتی خود نیز استفاده کنید.

جوش شیرین یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن سینک گرانیتی سفید است و به‌راحتی شما را از شر لکه‌های سرسخت نجات می‌دهند.

  • قدم سوم

بعد از انجام لکه‌بری، نوبت به مرحله‌ی شستشو و تمیزکردن سینک گرانیتی از آلودگی‌های مختلف می‌رسد. در این مرحله، مقداری مایع ظرفشویی ملایم را بر روی یک تکه اسفنج یا اسکاچ نرم ریخته و تمام سینک را با آن بشویید.

دقت کنید که این‌کار را به آرامی و با حرکات دایره‌ای انجام دهید تا سینک شما کاملا تمیز شوند. بعد از اینکه تمامی قسمت‌های سینک را به دقت تمیز کردید، سینک را آب گرفته و همه جای آن را بشویید.

اشتباه بسیار رایجی که برخی از افراد در این مرحله انجام می‌دهند، استفاده از سیم ظرفشویی و یا اسکاچ‌های زبر برای سابیدن سینک گرانیتی است. به خاطر داشته باشید که استفاده از این محصولات فقط و فقط باعث ساییدگی سینک شما شده و به آن آسیب می‌زند.

  • قدم چهارم

بعد از شستن سینک، با استفاده از یک دستمال یا حوله نرم، آب آن را گرفته و سینک را کاملا خشک نمایید. حوله‌های میکروفایبر بهترین گزینه برای خشک کردن سینک گرانیتی هستند و هیچ آسیبی به این سینک‌ها وارد نمی‌کنند.

  • قدم پنجم

وقتی تمامی مراحل شستشو و خشک کردن سینک خود را انجام دادید، نوبت جلا دادن است تا سینک شما مانند روز اول خود درخشیده و عرض‌اندام کند! چند قطره روغن زیتون را بر روی یک دستمال نرم بریزید و آن را به تمام قسمت‌های سینک خود بکشید.

بعد از یک دقیقه با یک دستمال تمیز و کاملا نرم، روغن اضافی روی سطح سینک را گرفته و از دیدن سینک تمیز و درخشان خود لذت ببرید!

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که تمیز کردن سینک گرانیتی به صورت مرتب، باعث می‌شود که لکه‌های روی سینک ثابت نشده و به‌راحتی تمیز شوند. همانطور که دیدید، تمیز کردن سینک گرانیتی مشکی و سفید و رنگ‌های دیگر سینک گرانیتی کار سختی نیست و شما می‌توانید به‌راحتی و در پنج مرحله آن را انجام دهید.

اگر شما هم مانند هر خانم با سلیقه دیگری به دنبال روش های مدرن برای تمیز نگه داشتن آشپزخانه خود هستید، با مجله خلاقیت وبلاگ گروه تجاری رفایی همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*