رفع سیاهی سینک

سیاه شدن سینک ظرفشویی با جرمگیر، وایتکس، جوهر نمک و سیم ظرفشویی، یکی از مشکلات و اشتباهات رایج  اصول خانه‌داری است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این نوع مواد شوینده باعث سفید و تمیز شدن سینک ظرفشویی می‌شوند، اما در نهایت نتیجه عکس حاصل می‌گردد.

اگرچه وایتکس به منظور سفید کردن لباس و اجسام به‌کار می‌رود، اما پس از مدتی باعث سیاه و کدر شدن سینک استیل ظرفشویی می‌شود. جرمگیر نیز به منظور پاک کردن جرم و تمیز کردن سینک ظرفشویی به کار می‌رود، اما به مرور زمان باعث سیاه و لکه‌دار شدن سینک استیل ظرفشویی می‌شود.

جوهر نمک یک اشتباه رایج و قدیمی است که بسیاری از افراد به منظور تمیز کردن سینک استیل ظرفشویی از آن استفاده می‌کنند، اما جوهر نمک نیز باعث سیاه شدن سینک ظرفشویی استیل می‌شود. سیم ظرفشویی نه تنها باعث درخشش سینک استیل ظرفشویی نمی‌شود، بلکه باعث ایجاد خراش می‌گردد و این خط و خراش‌ها محل مناسبی برای رشد و تکثیر انواع باکتری‌ها خواهد بود.

در این صورت به نظر شما چگونه سینک ظرفشویی استیل را تمیز کنیم که سیاه نشود یا یک سینک ظرفشویی سیاه را نجات دهیم و مجبور به خرید یا تعویض سینک ظرفشویی نشویم؟ راه حل ساده است و شما با ترکیبات خانگی و مطالعه ادامه این مقاله می‌توانید سینک سیاه خود را نجات دهید و آن را درخشان و نو کنید.

چرا درخشان کردن سینک اهمیت دارد؟

از بین بردن سیاهی سینک ظرفشویی به دلیل جرمگیر

در صورتی که به تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل توجه نکنید، پس از مدتی سیاه و کدر می‌شود و در زیبایی آشپزخانه‌تان نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین ممکن است سیاه شدن سینک ظرفشویی استیل روی میوه، سبزیجات یا ظرف‌هایی که در آن می‌شویید نیز تاثیر بگذارد. بی‌توجهی به سینک ظرفشویی باعث زنگ زدن آن و شیرآب می‌شود که این مسئله نیز باعث از بین رفتن سینک ظرفشویی می‌گردد.

با این حال تمیز کردن و رفع سیاهی سینک ظرفشویی استیل کار دشواری نیست و شما می‌توانید به سادگی سینک خود را سفید، تمیز و درخشان کنید. ترکیباتی که در این مقاله به منظور رفع کدری و سیاهی سینک نیاز داریم، ساده و خانگی هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به سادگی تهیه نمایید.

۱٫ آب و صابون

بسیاری تصور می‌کنند که ترکیباتی همچون جرمگیر، سفیدکننده و جوهر نمک به تمیز و درخشان شدن سینک استیل کمک می‌کند. اما این ترکیبات پس از مدتی باعث سیاهی سینک ظرفشویی استیل و ایجاد لکه می‌شوند و بهتر است از شوینده‌های ملایم‌تر استفاده کنید تا آسیبی به سینک ظرفشویی استیل وارد نشود.

یکی از روش‌های ساده‌ای که به درخشان شدن و رفع سیاهی و کدری سینک ظرفشویی استیل کمک می‌کند، استفاده از ترکیب ساده آب و صابون است. صابون یک پاک کننده ملایم است که آسیبی به سطح استیل وارد نمی‌کند. پس از آن که سطح سینک ظرفشویی را به صابون آغشته کردید، آن را با آب داغ بشویید.

۲٫ سرکه سفید

سرکه سفید نه تنها باعث از بین رفتن جرم و باکتری داخل سینک ظرفشویی می‌شود، بلکه به رفع سیاهی سینک ظرفشویی استیل نیز کمک بسزایی می‌کند. همچنین سرکه همچون وایتکس و جرمگیر باعث حساسیت پوستی یا تنفسی نمی‌شود.

از این رو، مقداری سرکه روی سینک ظرفشویی سیاه و کدر استیل بریزید و از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید. در این زمان از ظرفشویی استفاده نکنید و ظرفی داخل آن قرار ندهید. سپس با آب داغ سرکه سفید را از سینک ظرفشویی بشویید و شاهد درخشان شدن آن باشید.

۳٫ نمک و جوش شیرین

سیاهی سینک ظرفشویی با جرم گیر

ترکیب نمک و جوش شیرین به رفع سیاهی سینک ظرفشویی استیل کمک بسزایی می‌کند. از این رو مقداری نمک و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و سپس مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا خمیر جوش شیرین و نمک حاصل شود.

خمیر جوش شیرین و نمک را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی سینک ظرفشویی استیل قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس این خمیر را با اسفنج پاک کنید. توصیه می‌کنیم از اسکاچ یا سیم ظرفشویی برای پاک و تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده نکنید، چرا که باعث ایجاد خراش می‌شود. در مرحله پایانی آب داغ روی سینک ظرفشویی استیل بریزید تا خمیر جوش شیرین و نمک کاملا پاک شود و ظرفشویی‌تان درخشان گردد.

۴٫ جوش شیرین و لیمو

تمیز کردن سینک استیل

یکی از روش‌های درخشان کردن و رفع سیاهی سینک ظرفشویی استیل، استفاده از جوش شیرین و لیمو است. از این رو ظرفشویی شما نباید خیس باشد، اما مرطوب بودن آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. مقداری جوش شیرین روی سطح سینک ظرفشویی سیاه شده بریزید و تا نیم ساعت صبر کنید تا جوش شیرین و رطوبت ظرفشویی کاملا خشک شوند.

سپس یک چهارم لیمو را ببرید و تمام سطح سینک ظرفشویی را با آن پاک کنید تا اثری از جوش شیرین باقی نماند. لیمو به درخشش سینک ظرفشویی به خصوص سینک ظرفشویی استیل کمک بسزایی می‌کند. در پایان با آب داغ تمام سطح سینک ظرفشویی را بشویید و شاهد درخشش آن و رفع کدری و سیاهی سینک ظرفشویی و حتی شیرآلات شوید.

۵٫ مایع ظرفشویی و جوش شیرین

به نظر می‌رسد جوش شیرین اساسی‌ترین ترکیب برای رفع سیاهی و لکه‌های سینک ظرفشویی باشد. در صورتی که سینک ظرفشویی با جرمگیر یا سفیدکننده سیاه شده است، می‌توانید آن را با کمک مایع ظرفشویی و جوش شیرین تمیز و درخشان کنید.

ابتدا سطح سینک ظرفشویی سیاه و کدر شده و شیرآلات را کاملا خشک کنید تا اثری از رطوبت و قطرات آب روی آن باقی نماند. سپس مقداری جوش شیرین را با چند قطره مایع ظرفشویی مخلوط کنید و آن را با یک اسفنج یا مسواک بسیار نرم روی سینک ظرفشویی قرار دهید و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید تا نتیجه بهتری را مشاهده نمایید.

در این مدت هیچ گونه ظرفی داخل سینک ظرفشویی قرار ندهید و شیرآب را باز نکنید تا جوش شیرین و مایع ظرفشویی کاملا خشک شوند. پس از خشک شدن این ترکیب، آن را با یک اسفنج تمیز یا دستمال آشپزخانه پاک کنید. هنگامی که این ترکیب کاملا پاک شد، سینک ظرفشویی را با آب داغ بشویید تا شاهد درخشان شدن آن با ساده‌ترین روش خانگی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*