چگونگی قرار گرفتن اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی در آشپزخانه ها

همان طور که می دانید، اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی، از اصلی ترین تجهیزات مورد نیاز در هر آشپزخانه ای می باشند و در تمامی خانه ها، و در ابعاد و اندازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه ی قرار گرفتن این سه وسلیه در آشپزخانه، از اهمیت ویژه ای برخودار است و برای داشتن آشپزخانه ای ایده آل، باید به نکات ریزی در خصوص موقعیت این اشیا نسبت به هم توجه نمود. در این بخش با شرح “مثلث کار” و ذکر نکات مرتبط با آن، به شما کمک خواهیم کرد تا به آشپزخانه ای زیبا و در عین حال کاربردی دست یابید، و به اصلاح اشتباهات خود در آشپزخانه، بپردازید.

نحوه ی قرار گرفتن اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی در آشپزخانه ها

برای آشنایی با نحوه ی قرار گرفتن این سه وسیله در آشپزخانه، ابتدا بهتر است تا با مفهوم “مثلث کار” آشنا شوید. مثلث کار، مثلثی فرضی است که در بین اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی به وجود می آید. همین مساله به وضوح بیان می کند که این سه وسیله، باید به گونه ای مثلثی در آشپزخانه قرار گیرند و چیدن آن ها در کنار هم و به صورت خطی نادرست می باشد. در واقع یک آشپزخانه ی ایده آل، آشپزخانه ای است که این سه وسیله، در دو یا سه ضلع مختلف آن قرار گیرند و از اتصال خطوط فرضی بین آن ها، یک مثلث به وجود آید. برخی افراد اشتباها تصور می کنند که قرار گرفتن این سه وسیله در نزدیکی هم و در یک خط، کارشان را آسان تر می کند و دسترسی به آن ها را سریع تر می نماید، در صورتی که این تصور کاملا غلط است. کافی است مثلث کار را در اشپزخانه ی خود رعایت کنید، آنگاه متوجه می شوید که چه قدر سریع تر و آسان تر، کارهایتان انجام می شوند و هیچ تداخلی بین افراد حاضر در آشپزخانه پیش نمی آید.

ضرورت رعایت مثلث کار در آشپزخانه ها

همان طور که می دانید، اصلی ترین کارهایی که در یک آشپزخانه انجام می شوند، یعنی پخت و پز، شست و شو و نگه داری مواد غذایی، به کمک اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال، اتفاق می افتند. بنابراین دسترسی یه این سه وسیله، از اهمیت بسیار زیادی در آشپزخانه ها، برخوردار می باشد تا فرد یا افراد به هنگام کار، دچار مشکل نشوند و در کم ترین زمان ممکن به اهدافشان دست یابند. رعایت قانون مثلث کار باعث می شود تا عملکردهای مختلف در سطح آشپزخانه پخش شده و در یک نقطه ی خاص متمرکز نشوند، و بدین ترتیب هیچ گونه تداخلی در بین عملکردهای مختلف به وجود نیاید. آن چه در چیدمان مثلثی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، موقعیت اجاق گاز نسبت به تو وسیله ی دیگر است، و افراد باید توجه نمایند تا فاصله ی بین آن ها به گونه ای باشد که حرارت اجاق گاز موجب نابودی وسیله ی دیگر نشده و دود و روغن حاصل از پخت و پز، موجب کثیفی و ایجاد اختلال در کار وسیله های دیگر نگردد.

سخن آخر : 

حال پیشنهاد می کنیم، باری دیگر به آشپزخانه ی خود رفته و به نحوه ی قرار گرفتن این سه وسیله در آن، دقت فرمایید. مثلث کار را به یاد آورید و هرچه سریع تر، به اصلاح اشتباهات موجود در آشپزخانه ی خود، مشغول شوید تا به آشپزخانه ای زیبا و در عین حال کاربردی، دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*